تبلیغات
هنر گرافیک - فواصل نامطبوع وقاحت هنر، نقد نمایشگاه رضا سمیعی
 
هنر گرافیک
فرزند هنر باش نه فرزند پدر؛که فرزند هنر زنده کند نام پدر
درباره سایت هنر گرافیک


این سایت در زمینه گرافیک و طرح های زیبا و حرفه ای گرافیکی فعالیت میکند،علاقه مندان به این رشته میتوانند به بحث و گفت و گو و تبادل نظر با همدیگر در مورد کارها بپردازند و کارهای خود را برای نمایش دادن در سایت به ایمیل honaregraphic1@gmail.com ارسال کنند.
خواهشمند است در نقد و بررسی کارها از بیان نظرات غیر هنری خودداری شود،با تشکر ازحضور گرمتان،در سایه خداوند زیبایی ها موفق و سرافراز باشید.


نحوه ارتباط با ما:
honaregraphic1@gmail.com
همچنین از طریق بخش نظرات میتوانید ایمیل خود را به صورت صحیح درج کرده و درخواست خود را ارسال کنید

با به روزترین و متنوع ترین وبگاه هنری ایران همیشه همراه ما باشید.

مدیر سایت : هنر گرافیک
آرشیو سایت هنر گرافیک
نویسندگان
سفارش طراحی کارهای گرافیکی به صورت حرفه ای
{ آمارگیر
احساس واقعی نشأت گرفته از خلوتی است که جبر تن، مکان و زمان بر ما تحمیل می‌کند، بازتاب تصاویر در هم نقاش، راه نجاتی بر تألم ناچاری و ادامه دادن است.
اتاق‌ها و فضاهای تصویری رضا سمیعی، معصومانه حیات خوابگردی پاییزها را قوام بخشیده است؛ خشونتی نه چندان غیر قابل باور و لطافتی که سراپا پدیداری احساسات نقاش را بازگو می‌کند.reza samiee 10
رمانتیسم سمیعی از جنس معاصر زندگی است. در خیابان‌های تهران نوستالژی دور افتادن نه یک تقدیر تاریخی معمول، بلکه یک ایجاب و شتاب‌زدگی غیر طبیعی است. هنگامی که در مقابل تابلوی ترجمه‌ی تنهایی سمیعی ایستادم، بدن تکه تکه در فضای محفظه‌ای طاقچه‌ای با رنگ‌های خاکستری و گاهاً فام تنها چشمان نیم تنه را به خود جذب کرد. ملحفه‌ای از خشونت، نفرت و انهدام اندام‌های مانکن‌های درهم پیچیده شده.reza samiee 20
سمیعی با قدرت، جنس دوگانه‌ای از بافتار تصویری، یعنی کلاژهای واقعگرای عکس‌گونه و نقاشی را شکل می‌دهد. مخاطب در نظر نخست این تمایز را درک نمی‌کند، اما با گذر زمان جنس تصاویر عکس گونه از بدنه نقاش جدا شده و شکلی از آوارگی و تناقض نمایی را ارایه می‌دهند. گریز نقاش از هارمونی نه در عمد تکنیکی بلکه در فقدان پذیرش همگنی آنچه واقعیت اطراف می‌نامند هویت می‌یابد.reza samiee 16
در کارنمای سمیعی آثار بزرگ‌تر عقلانیتی استوار به خاطرات زندگی دارد. خاطرات فراق، این جدایی‌ها حاصل سفرها و مرگ‌ها نیست، بلکه در عین حضور فیزیکی رخ می‌دهد که ماحصل ماسک‌های متداولی است؛ که در زیست اجتماعی قطورتر گردیده و در زندگی‌های خصوصی ملموس‌تر می‌گردد و در انتها به حقیقتی مهیب‌تر مبدل گردیده است؛ حقیقت تنهایی و مسئولیت فردیت بر شانه‌های تمامی انسان‌ها.reza samiee 13
موریس بلانشو در کتاب آخرین انسان می‌سراید:
– چه کسی باید ستایش شود، که به سراغ‌مان می‌آید، که به انتظار ماست!
– «مارما»
– و خورشید ـ خورشید نورش را از کجا می‌آورد.
– فقط و فقط از ما
– و آسمان ـ آسمان دقیقاً چیست؟
– انزوایی که درون ماست.
– پس به که باید عشق ورزید؟
– «من»reza samiee 14
سبُکی تحمل ناپذیر زیستن امروز، رنگی از دلنگان ماندن در مکعب‌های خاکستری و رنگین با حباب‌های کذب مصطلح و بخاراتی دارد که سمیعی آن را معنا بخشیده است؛ پرده‌ای نه چندان تابع زیبایی و نه چندان مطبوع سبک‌های متداول تاریخ هنری، تراژدی روایت نقاش آرام و طغیان‌گر نیست. در این آثار هنرمند تحت قیومیت اسطوره‌های قومی تمایلی به طغیان، نبرد و تخاصم ندارد. مانکن‌های نقاش در هیأت گارسون رستوران، روزمرگی خوراک صورتک‌های دیجیتال را سرو می‌کند.reza samiee 18
کیفیت استعاره‌ای منطق تصویری سمیعی در بیان قدرت انضباطی جامعه مدرن شکل گرفته است؛ قدرتی مبتنی بر تفرد و انزوای پنهان شبکه‌های فضایی؛ آیا دیوارهای نقاش سلول‌های انفرادی معاصر است!reza samiee 5
چراغ‌های خاموش پنجره برج‌های گرانقیمت و یا اطاق‌های ارزان‌قیمت پانسیون‌ها کارمندی نیست. این سود مداری امروز آیا حاصل فردباوری نیست؟ تنه‌های جامانده میان دو فضا تمثیل چیست؟ عشق و …، فردیت و فرد چیست. کدام جهان را سامان می‌دهد کدام چند درصد باعث خرید بیشتر می‌گردد و جهان رنگارنگ تابلوهای تبلیغات را گسترش می‌دهد. هیچکدام تنها دلنگان ماندن میان این دولت که فواصل نامطبوع را معنا می‌کند.




نوع مطلب : تحلیل کارهای گرافیکی، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

       نظرات
چهارشنبه 24 آبان 1396
هنر گرافیک
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.